Του Γιάννη Παναγιωτόπουλου
Αίσθηση προκάλεσε το προ 4ημέρου άρθρο της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας Ράνιας Αντωνοπούλου στην Καθημερινή, με το οποίο εξηγούσε γιατί το υπουργείο αποφάσισε την ανάκληση του προγράμματος απασχόλησης για ανέργους με χαμηλές δεξιότητες (πρόγραμμα voucher 29-64 ), συνολικού προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ. Η υπουργός υποστηρίζει πως με το σχεδιασμό που είχε γίνει από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία "ωφελούνταν πάροχοι κατάρτισης και κάποιες εταιρείες οι οποίες θα εξασφάλιζαν δωρεάν εργατικά χέρια"...
Το εν λόγω πρόγραμμα είναι μέρος ενός κονδυλίου 1,3 δισ. ευρώ, μέρος του ΕΣΠΑ 2014-2020 που πρέπει να αξιοποιηθεί από την Ελλάδα για την καταπολέμηση της ανεργίας. Όπως αφήνει να εννοηθεί η κα. Αντωνοπούλου στο άρθρο της, η προηγούμενη κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου έσπευσε να δρομολογήσει την αξιοποίηση 773 εκατ., δηλαδή πάνω από τα μισά, εντός του 2014. Έτσι η παρούσα κυβέρνηση κι οι επόμενες μέχρι το 2020 μπορούν να σχεδιάσουν την αξιοποίηση των υπολοίπων 527 εκατ. κατά τη διάρκεια των επόμενων 5 ετών ενώ η προηγούμενη δρομολόγησε την πορεία 773 εκατ. μόνο για ένα χρόνο. Μέρος αυτών των 773 "δρομολογημένων" εκατομμυρίων είναι και τα 112 που "παγώνει" τώρα το υπουργείο Εργασίας κι η κα. Αντωνοπούλου.
Η αναπληρώτρια υπουργός εξηγεί πως μεγάλο μέρος των χρημάτων ήταν προγραμματισμένο να πάνε ως αμοιβές στα ΚΕΚ που λειτουργούν ως εκπαιδ ευτές των ανέργων και κατά κάποιο τρόπο ως μεσάζοντας στην πορεία του χρήματος από την Ευρώπη προς τους ανέργους. Η κα. Αντωνοπούλου γράφει στην Καθημερινή πως "ο σχεδιασμός του προγράμματος προέβλεπε ασυνήθιστα υψηλή αμοιβή για τις υπηρεσίες που θα προσέφεραν τα ΚΕΚ στους άνεργους-ωφελούμενους. Ως αμοιβή των παρόχων κατάρτισης οριζόταν το ποσό των 5.400 ευρώ για κάθε άνεργο, όταν σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα με κατάρτιση, πρακτική άσκηση και εγγυημένη απασχόληση, ο μέσος όρος της αμοιβής του παρόχου δεν υπερέβαινε τις 2.000 ευρώ" και συ� �πληρώνει πως "ταυτόχρονα, ο άνεργος που θα συμμετείχε στο πρόγραμμα θα εισέπραττε μόλις 1.600 ευρώ. Με άλλα λόγια το 75% του συνολικού προϋπολογισμού του συγκεκριμένου προγράμματος για την καταπολέμηση της ανεργίας δεν θα κατέληγε στους ανέργους".
Στον τεχνικό κλάδο μεγάλο μέρος των χρημάτων κι όχι σε δυναμικούς τομείς της οικονομίας
Παρακάτω, η κα. Αντωνοπούλου διατυπώνει την απορία, γιατί μεγάλο μέρος των χρημάτων δρομολογήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση προς το στάσιμο λόγω κρίσης τεχνικό και κατασκευαστικό κλάδο � �ι όχι προς τους τομείς της ελληνικής οικονομίας που εμφανίζουν μεγαλύτερη δυναμική όπως ο πρωτογενής τομέας παραγωγής, ο τουρισμός κι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. "10.000 άνεργοι, δηλαδή το 62% επί του συνόλου των ανέργων που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα, θα «καταρτίζονταν» και στη συνέχεια θα παρείχαν επιδοτούμενη εργασία αποκλειστικά στις τεχνικές εταιρείες" σημειώνει η αναπληρώτρια υπουργός και συμπληρώνει πως "βάσει του αρχικού σχεδιασμού, από τον συνολικό προϋπολογισμό των 112 εκατομμυρίων ευρώ, τα 70 εκατομμύρια κατευθύνονταν στ ον τεχνικό κλάδο". "Επομένως, απεντάξαμε ένα πρόγραμμα, διότι ουσιαστικά ήταν «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των παρόχων κατάρτισης και των τεχνικών εταιρειών" καταλήγει η κα. Αντωνοπούλου.
Τα "εμπροσθοβαρή" προγράμματα πριν τις εκλογές
Κύκλοι του υπουργείου Εργασίας με τους οποίους επικοινώνησε το koutipandoras.gr τονίζουν πως οι αρμόδιοι υπουργοί της προηγούμενης κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης (Ανάπτυξης) και Γιάννης Βρούτσης (Εργασίας) πέτυχαν τη δρομολόγηση αυτών των 773 εκατ. κατά τον πρώτο χρόνο κατά τρόπο που εκείνοι έκρι ναν, χαρακτηρίζοντας τα αντίστοιχα προγράμματα "εμπροσθοβαρή". Δεδομένου πως το 2015 προδιαγραφόταν εκλογική χρονιά στην οποία η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου "θα έπεφτε", ο χαρακτηρισμός μεγάλου μέρους των εν λόγω προγραμμάτων ως "εμπροσθοβαρών" δημιουργεί υποψίες.
Αν ισχύουν λοιπόν τα λεγόμενα της κας. Αντωνοπούλου που αφήνει σαφείς αιχμές για επιλεκτική δρομολόγηση προγραμμάτων που στέρησε πόρους από τους ανέργους υπέρ των ΚΕΚ και λάβει υπόψιν την παρατήρηση περί "εμπροσθοβαρών" προγραμμάτων, μπορεί κάποιος να σκεφθεί πως η προ ηγούμενη κυβένρηση "μοίρασε" χρήμα σε ήδη έχοντες: Από τη μία σε ΚΕΚ που λειτούργησαν ως μεσάζοντες κι από την άλλη στον τεχνικό - κατασκευαστικό κλάδο που όλοι στην Ελλάδα ξέρουμε ποιοί τον ελέγχουν.
Αίσθηση προκάλεσε το προ 4ημέρου άρθρο της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας Ράνιας Αντωνοπούλου στην Καθημερινή, με το οποίο εξηγούσε γιατί το υπουργείο αποφάσισε την ανάκληση του προγράμματος απασχόλησης για ανέργους με χαμηλές δεξιότητες (πρόγραμμα voucher 29-64 ), συνολικού προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ. Η υπουργός υποστηρίζει πως με το σχεδιασμό που είχε γίνει από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία "ωφελούνταν πάροχοι κατάρτισης και κάποιες εταιρείες οι οποίες θα εξασφάλιζαν δωρεάν εργατικά χέρια"...
Το εν λόγω πρόγραμμα είναι μέρος ενός κονδυλίου 1,3 δισ. ευρώ, μέρος του ΕΣΠΑ 2014-2020 που πρέπει να αξιοποιηθεί από την Ελλάδα για την καταπολέμηση της ανεργίας. Όπως αφήνει να εννοηθεί η κα. Αντωνοπούλου στο άρθρο της, η προηγούμενη κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου έσπευσε να δρομολογήσει την αξιοποίηση 773 εκατ., δηλαδή πάνω από τα μισά, εντός του 2014. Έτσι η παρούσα κυβέρνηση κι οι επόμενες μέχρι το 2020 μπορούν να σχεδιάσουν την αξιοποίηση των υπολοίπων 527 εκατ. κατά τη διάρκεια των επόμενων 5 ετών ενώ η προηγούμενη δρομολόγησε την πορεία 773 εκατ. μόνο για ένα χρόνο. Μέρος αυτών των 773 "δρομολογημένων" εκατομμυρίων είναι και τα 112 που "παγώνει" τώρα το υπουργείο Εργασίας κι η κα. Αντωνοπούλου.
Η αναπληρώτρια υπουργός εξηγεί πως μεγάλο μέρος των χρημάτων ήταν προγραμματισμένο να πάνε ως αμοιβές στα ΚΕΚ που λειτουργούν ως εκπαιδ ευτές των ανέργων και κατά κάποιο τρόπο ως μεσάζοντας στην πορεία του χρήματος από την Ευρώπη προς τους ανέργους. Η κα. Αντωνοπούλου γράφει στην Καθημερινή πως "ο σχεδιασμός του προγράμματος προέβλεπε ασυνήθιστα υψηλή αμοιβή για τις υπηρεσίες που θα προσέφεραν τα ΚΕΚ στους άνεργους-ωφελούμενους. Ως αμοιβή των παρόχων κατάρτισης οριζόταν το ποσό των 5.400 ευρώ για κάθε άνεργο, όταν σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα με κατάρτιση, πρακτική άσκηση και εγγυημένη απασχόληση, ο μέσος όρος της αμοιβής του παρόχου δεν υπερέβαινε τις 2.000 ευρώ" και συ� �πληρώνει πως "ταυτόχρονα, ο άνεργος που θα συμμετείχε στο πρόγραμμα θα εισέπραττε μόλις 1.600 ευρώ. Με άλλα λόγια το 75% του συνολικού προϋπολογισμού του συγκεκριμένου προγράμματος για την καταπολέμηση της ανεργίας δεν θα κατέληγε στους ανέργους".
Στον τεχνικό κλάδο μεγάλο μέρος των χρημάτων κι όχι σε δυναμικούς τομείς της οικονομίας
Παρακάτω, η κα. Αντωνοπούλου διατυπώνει την απορία, γιατί μεγάλο μέρος των χρημάτων δρομολογήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση προς το στάσιμο λόγω κρίσης τεχνικό και κατασκευαστικό κλάδο � �ι όχι προς τους τομείς της ελληνικής οικονομίας που εμφανίζουν μεγαλύτερη δυναμική όπως ο πρωτογενής τομέας παραγωγής, ο τουρισμός κι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. "10.000 άνεργοι, δηλαδή το 62% επί του συνόλου των ανέργων που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα, θα «καταρτίζονταν» και στη συνέχεια θα παρείχαν επιδοτούμενη εργασία αποκλειστικά στις τεχνικές εταιρείες" σημειώνει η αναπληρώτρια υπουργός και συμπληρώνει πως "βάσει του αρχικού σχεδιασμού, από τον συνολικό προϋπολογισμό των 112 εκατομμυρίων ευρώ, τα 70 εκατομμύρια κατευθύνονταν στ ον τεχνικό κλάδο". "Επομένως, απεντάξαμε ένα πρόγραμμα, διότι ουσιαστικά ήταν «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των παρόχων κατάρτισης και των τεχνικών εταιρειών" καταλήγει η κα. Αντωνοπούλου.
Τα "εμπροσθοβαρή" προγράμματα πριν τις εκλογές
Κύκλοι του υπουργείου Εργασίας με τους οποίους επικοινώνησε το koutipandoras.gr τονίζουν πως οι αρμόδιοι υπουργοί της προηγούμενης κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης (Ανάπτυξης) και Γιάννης Βρούτσης (Εργασίας) πέτυχαν τη δρομολόγηση αυτών των 773 εκατ. κατά τον πρώτο χρόνο κατά τρόπο που εκείνοι έκρι ναν, χαρακτηρίζοντας τα αντίστοιχα προγράμματα "εμπροσθοβαρή". Δεδομένου πως το 2015 προδιαγραφόταν εκλογική χρονιά στην οποία η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου "θα έπεφτε", ο χαρακτηρισμός μεγάλου μέρους των εν λόγω προγραμμάτων ως "εμπροσθοβαρών" δημιουργεί υποψίες.
Αν ισχύουν λοιπόν τα λεγόμενα της κας. Αντωνοπούλου που αφήνει σαφείς αιχμές για επιλεκτική δρομολόγηση προγραμμάτων που στέρησε πόρους από τους ανέργους υπέρ των ΚΕΚ και λάβει υπόψιν την παρατήρηση περί "εμπροσθοβαρών" προγραμμάτων, μπορεί κάποιος να σκεφθεί πως η προ ηγούμενη κυβένρηση "μοίρασε" χρήμα σε ήδη έχοντες: Από τη μία σε ΚΕΚ που λειτούργησαν ως μεσάζοντες κι από την άλλη στον τεχνικό - κατασκευαστικό κλάδο που όλοι στην Ελλάδα ξέρουμε ποιοί τον ελέγχουν.
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment