Tuesday, March 31, 2015

Η «Αυγή» απαντά στον Μπαλτά για την επανάσταση του 1821..και τον εντάσσει στην ομάδα Ρεπούση-Δήμου που επιχειρούν να ξαναγραφεί η ιστορία κατά το δοκούν

Δεν ήταν ταξική αλλά εθνικοαπελευθερωτική - Επικαλείται έως και τον Μπαράκ Ομπάμα για να καταρρίψει τα επιχειρήματα του υπουργού Παιδείας - Τον εντάσσει στην ομάδα Ρεπούση-Δήμου που επιχειρούν να ξαναγραφε ί η ιστορία κατά το δοκούν


Όλα όσα υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς στο μήνυμά του για την 25η Μαρτίου προς τους μαθητές αποδομεί η Αυγή με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της Τρίτης.

Στο κείμενο με τίτλο «Όσα "ξέχασε" να πει ο κος Μπαλτάς για την Επανάσταση του 1821» εκφράζεται μια τ� �λείως διαφορετική θέση για το θέμα σε σχέση με όλα όσα έγραψε ο καθηγητής Πανεπιστημίου και υπουργός για την εθνική εορτή.

Ο αρθρογράφος Στάθης Διομήδης υποστηρίζει ότι ο υπουργός «μέσα από έναν αξιοζήλευτο γραπτό λόγο προσπαθεί να ξαναγράψει ή/και να σβήσει την ιστορία» καθώς όπως αναφέρει στόχος του με το να γράψει ότι μήτρα ήταν ο Διαφωτισμός ήταν να δείξει ότι η επανάσταση του '21 ήταν κυρίως ταξική αν και «παγκοσμίως ιστορικά είναι κοινά αποδεκτό ότι η Ελληνική Επανάσταση του 1821 είναι κυρίως Εθνικοαπελευθερωτική έχοντ ας και κοινωνικά χαρακτηριστικά».

«Εάν πιστεύει ότι είναι ταξική ας μας πει ποια τάξη και με ποια αιτήματα ξεσηκώθηκε…» απευθύνει το ερώτημα προς τον κύριο Μπαλτά

Επικαλείται, δε, και αναφορές του προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα από την ετήσια διακήρυξή του για την εθνική επέτειο του Ελληνισμού όταν αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «'Ήταν το δημοκρατικό παράδειγμα της αρχαίας Ελλάδας από το οποίο η γενιά ιδρυτών της Αμερικής άντλησε δύναμη. Στις πρώτες μέρες του έθνους μας, αναζητήσαμε σοφία από την ελληνική ιστορία κα ι φιλοσοφία και βρήκαμε ελπίδα μέσα από τις σελίδες των διαχρονικών ελληνικών κειμένων. Λαμβάνοντας υπόψη τα διδάγματα της ελληνικής ιστορίας…».

Ο αρθογράφος κάνει, επίσης, λόγο για «αγωνιώδη προσπάθεια του υπουργού να εξαφανίσει το παρελθόν και τη συνέχεια του Έθνους» παραθέτοντας χωρία από το πρώτο επίσημο (μετά την έναρξη) επαναστατικό έγγραφο στις 23 Μαρτίου 1821 και από το Σύνταγμα της Επιδαύρου.

Τοποθετεί, τέλος, τον υπουργό Παιδείας στην ίδια ομάδα της Ελληνικής ελίτ της διανόησης που επιχείρεί «να ξαναγραφεί κατά το δοκούν, η ιστορία της Επανάστασης του 1821» όπως η Μαρία Ρεπούση και ο Νίκος Δήμου.

Το άρθρο που δημοσιεύθηκε στην Αυγή έχει ως εξής:

Πριν λίγες ημέρες ο υπουργός παιδείας κος Μπαλτάς έστειλε μια επιστολή στα σχολεία όλης της χώρας με αφορμή τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821.

Σε αυτή την επιστολή ο κος Μπαλτάς αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «η Ελληνική Επανάσταση υπήρξε τέκνο του Διαφωτισμού… Όπως και με το πρώτο Σύνταγμα της Αμερικής έτσι και τώρα με το πρώτο Σύνταγμα της Επαναστατημένης Ελλάδας ένας λαός ή ένα έθνος ε γκαινιάζει την ύπαρξή του… όλες οι επαναστάσεις όπως και η Ελληνική δημιούργησαν σε μεγάλο βαθμό τους λαούς που τις έκαναν».

Μέσα από έναν αξιοζήλευτο γραπτό λόγο προσπαθεί να ξαναγράψει ή/και να σβήσει την ιστορία. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι αναφέρει μόνο το Διαφωτισμό ως μήτρα της Επανάστασης. Και βέβαια έχει παίξει σημαντικό ρόλο το κίνημα του Διαφωτισμού αλλά άραγε, οι δεκάδες αποτυχημένες Ελληνικές Επαναστάσεις από τα μέσα ακόμη του 15ου αιώνα (πολύ πριν το κίνημα του Διαφωτισμού) που καταπνίγηκαν στο αίμα δεν έχουν καμία αξί� � και σχέση με το 1821 αλλά και με το άσβεστο πάθος των Ελλήνων για Αξιοπρέπεια, Ελπίδα, και προπάντων Ελευθερία; Το ενιαίο του γένους και του θρησκεύματος, η παράδοση, η γλώσσα, το Βυζάντιο, η Φιλική Εταιρεία  δεν έπαιξαν κανέναν ρόλο;  Η αναφορά στο Διαφωτισμό ως μόνη μήτρα της Επανάστασης,  έχει «στόχο» να καταδείξει ότι η Επανάσταση του 1821 ήταν βασικά ταξική. Το ότι παγκοσμίως ιστορικά είναι κοινά αποδεκτό ότι η Ελληνική Επανάσταση του 1821 είναι κυρίως Εθνικοαπελευθερωτική έχοντας και κοινωνικά χαρακτηριστικά φαίνεται ότι δεν αφο ρά τον κύριο υπουργό. Εάν πιστεύει ότι είναι ταξική ας μας πει ποια τάξη και με ποια αιτήματα ξεσηκώθηκε…

Άλλωστε η αναφορά του ότι ο Ελληνικό λαός και το Έθνος εγκαινίασε την ύπαρξή του το 1822 με το Σύνταγμα της Επιδαύρου δείχνει μια μεγάλη προσπάθεια να πείσει ότι δεν έχει συνέχεια το Ελληνικό Έθνος και πρωτοεμφανίζεται τότε. Βέβαια το ότι  Διαφωτισμός που τόσο συχνά επικαλείται ο κος υπουργός, στηρίζεται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία και ότι η εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη, που είναι αποτέλεσμα του διαφωτισμού, στ� �ρίζεται στις αρχές της Αθηναϊκής Δημοκρατίας δεν αφορούν το αφήγημα του…

Με τον καλύτερο τρόπο τον εκθέτει ανεπανόρθωτα ο Αμερικανός Πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα ο οποίος στην ετήσια διακήρυξή του για την εθνική επέτειο του Ελληνισμού αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «'Ήταν το δημοκρατικό παράδειγμα της αρχαίας Ελλάδας από το οποίο η γενιά ιδρυτών της Αμερικής άντλησε δύναμη. Στις πρώτες μέρες του έθνους μας, αναζητήσαμε σοφία από την ελληνική ιστορία και φιλοσοφία και βρήκαμε ελπίδα μέσα από τις σελίδες των διαχρονικών ελληνικών κειμέ νων. Λαμβάνοντας υπόψη τα διδάγματα της ελληνικής ιστορίας…». Ακόμη σημειώνει ότι: «Οι ελληνικές αρχές καθοδήγησαν τους ιδρυτές (του έθνους) μας που ανακήρυξαν την Αμερικανική Ανεξαρτησία».

Στην  αγωνιώδη προσπάθεια του υπουργού να εξαφανίσει το παρελθόν και τη συνέχεια του Έθνους δε λαμβάνει υπόψιν του ότι στις 23/3/1821 στο πρώτο επίσημο (μετά την έναρξη) επαναστατικό έγγραφο που συντάσσεται, την περίφημη «προειδοποίηση εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς», που εκδίδει η νεοσύστατη Μεσσηνιακή Σύγκλητος και απευθύνεται στους Ευρωπαίους � �ναφέρεται ότι: «… Να αναστήσωμεν το τεταλαιπωρημένον ελληνικόν γένος μας. Δικαίω τω λόγω η μήτηρ μας Ελλάς, εκ της οποίας και υμείς εφωτίσθητε,…. Οι αγράμματοι, ως επί το πλείστον,  καπεταναίοι γνώριζαν ότι ο Διαφωτισμός «φωτίστηκε» από την Ελλάδα, του υπουργού παιδείας φαίνεται να του διαφεύγει…

Κατά ένα παράδοξο τρόπο ο υπουργός προσπαθεί να  ταυτίσει την Αμερικανική Επανάσταση με την Ελληνική αγνοώντας (;) ότι το Ελληνικό Έθνος προϋπήρχε ενώ αντιθέτως οι Αμερικανοί δημιούργησαν πράγματι Έθνος με τη δική τους Επανάσταση καθώς υπήρχε στην Αμερική μια πλειάδα κατοίκων διαφόρων χωρών, αποτέλεσμα εποικισμού, με διαφορετική κουλτούρα, θρήσκευμα, πολιτισμό, αρχές και αξίες. Πολύ εύκολα καταρρίπτει τον συσχετισμό αυτό η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας (Α' Εθνοσυνέλευση Επίδαυρος 1822) που ξεκινά ως εξής: «"Aπόγονοι του σοφού και φιλανθρώπου Έθνους των Eλλήνων» και στη δεύτερη παράγραφο αναφέρει ότι: «O κατά των Tούρκων πόλεμος ημών…  είναι πόλεμος εθνικός, πόλεμος ιερός».

Υπουργέ μου δε θέλω να σε στενοχωρήσω αλλά αντίθετα με την Αμερικανική Επ� �νάσταση, στη Γαλλική και πολύ περισσότερο στην Ελληνική οι λαοί και τα Έθνη προϋπήρχαν και δεν έκαναν ούτε εγκαίνια, ούτε κορδέλες έκοβαν, ούτε μπουκάλι σαμπάνιας έσπαγαν για να βαφτίσουνε τους λαούς. «Με την επανάσταση ένα έθνος, αγαπητέ μου κύριε Υπουργέ, «δεν εγκαινιάζει την ύπαρξή του», εγκαινιάζει την ελευθερία του», ευστόχως απαντά ο Στάθης Σταυρόπουλος σε πρόσφατο άρθρο του.

Ο υπουργός «τσουβαλιάζει» όλες τις επαναστάσεις της εποχής στην Ευρώπη «αγνοώντας» ότι η Ελληνική Επανάσταση έγινε εναντίων αλλοεθνών και αλλόθρησ� �ων κατακτητών ενώ π.χ. η Γαλλική επανάσταση έγινε εναντίων αυτοκρατόρων ομοεθνών και ομόθρησκων… Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο Κολοκοτρώνης λέει ότι: «η Επανάσταση η εδική μας, δεν ομοιάζει με καμίαν απ' όσες γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπη».
Τελικά ο υπουργός όπως φαίνεται, ξέρει κάτι περισσότερο από όλους εκείνους που συγκροτούσαν τη Μεσσηνιακή Σύγκλητο και την Α' Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου!!!

Εν κατακλείδι εδώ και αρκετά χρόνια γίνεται προσπάθεια από μια μερίδα της Ελληνικής ελίτ της διανόησης να ξαναγραφεί κ� �τά το δοκούν, η ιστορία της Επανάστασης του 1821. Πιο τρανταχτά παραδείγματα αυτής της προσπάθειας διαστρέβλωσης της ιστορίας, είναι  ο χαρακτηρισμός της σφαγής-γενοκτονίας των Ελλήνων της Σμύρνης ως «συνωστισμός» από την κα Ρεπούση, και το περσινό άρθρο του κου Δήμου που στην αγωνία του να μας πείσει για το ανίκητο του Ιμπραήμ ανέφερε ότι: «μετά την εισβολή του Ιμπραήμ δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία». Τώρα πως γίνεται χωρίς να υπάρχει καμία  επαναστατική εστία ο Ιμπραήμ να ηττηθεί στη ναυμαχία του Γέροντα (29/8/1824), στους Μύλους (13/6/1825), στη Βέργα και το Δυρό (21-25/6/1826), , στον Πολυάραβο (26-28/8/1826) και παράλληλα να μείνουν ελεύθερες και να μην κατακτηθούν όλη την περίοδο οι περιοχές της  Μάνης, του Ναυπλίου, της Αίγινας κτλ είναι κάτι που το γνωρίζει μόνο ο κος Δήμου.

Ο Όργουελ στο "1984" περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο πως γίνεται το σβήσιμο, η παραχάραξη και επαναγραφή της ιστορίας κατά πως συμφέρει τους έχοντες το γενικό πρόσταγμα και τη σκοπιμότητα.

Υ.Γ. 1  Είθισται η Ελληνική Επανάσταση και το Σύνταγμα να γράφονται με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα κ� �ριε υπουργέ…
πηγή: protothema.gr

Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/

No comments:

Post a Comment