Ανοίγει πλέον ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ καθώς η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων τροποποίησε το καταστατικό της εισηγμένης, αίροντας και το τελευταίο τυπικό «εμπόδιο» που προέβλεπε πλειοψηφικό ποσοστό του Δημοσίου στην εταιρεία.
Όπως αναφέρεται στο Βήμα με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο...
του υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση του ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις» προβλέπεται αφενός η ρύθμιση των οφειλών του Δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ, που υπολογίζονται σε περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ (περί τα 200 εκατ. ευρώ ανήκουν σε δήμους και τα υπόλοιπα 600 εκατ. ευρώ σε υπουργεία), και αφετέρου μεγάλες περικοπές στα εφάπαξ των εργαζομένων της εισηγμένης.
Την Παρασκευή 27 Ιουλίου η έκτακτη γενική συνέλευση της ΕΥΔΑΠ, όπως αναφέρ� �ται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, «τροποποίησε την παράγραφο 5 του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Β' του Κωδικοποιημένου Καταστατικού της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., ως αντίθετο προς το Νόμο». Με το εν λόγω άρθρο το Δημόσιο είχε τη δυνατότητα να διαθέτει μετοχές της ΕΥΔΑΠ σε ποσοστό έως και 49% με αποτέλεσμα να διατηρεί τον έλεγχο της εταιρείας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βήματος η άρση της συγκεκριμένης πρόνοιας, που αποτέλεσε προαπαιτούμενη ενέργεια για την εκταμίευση της δόσης από τους δανειστές, ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη της αποκρατικο ποίησης της εταιρείας, σε συνέχεια της μεταφοράς των μετοχών που διέθετε το Δημόσιο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σε ό,τι αφορά τις περικοπές στο εφάπαξ των 2.478 υπαλλήλων της ΕΥΔΑΠ προβλέπει την απαλλαγή του Δημοσίου από την υποχρέωση να καλύπτει το έλλειμμα του σχετικού λογαριασμού των εργαζομένων, ο οποίος τροφοδοτούνταν με μηνιαίες εισφορές των υπαλλήλων.
Στο δημοσίευμα του Βήματος επισημαίνεται πως με τον ισχύοντα νόμο προβλέπεται ότι εάν υπάρξει έλλειμμα του λογαριασμού εφάπαξ τ� �ν εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ, που θα αφορά το προσωπικό που υπηρετούσε έως τον Οκτώβριο του 1999, θα εξυπηρετείται από το Δημόσιο τέλος κάθε χρονιάς, απολογιστικά.
Ωστόσο, η κατάργηση της συγκεκριμένης νομικής υποχρέωσης αναπόφευκτα θα προκαλέσει το κλείσιμο του λογαριασμού και απώλειες στις εισφορές των εργαζομένων, διότι η συντήρησή του θα είναι αδύνατο να γίνει από τους εν ενεργεία υπαλλήλους της εταιρείας, καθώς την τελευταία τριετία αποχώρησαν από την ΕΥΔΑΠ περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι. Σημειωτέον ότι ήδη λόγω των προηγούμεν ων περικοπών, τα εφάπαξ έχουν μειωθεί κατά περίπου 50%.
Τέλος, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Βήματος, οι τιμές μετά τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών ύδρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναμένεται να ελέγχονται και να καθορίζονται από τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, η Ειδική Γραμματεία Υδάτων θα αναλάβει τον έλεγχο των νέων συμβάσεων παραχώρησης για το νερό και θα είναι αρμόδια για τον στρατηγικό σχεδιασμό.
Κύριο ρόλο θα έχουν τα τμήματα Κοστολόγησης και Τιμολόγησης Υπηρεσ ιών Ύδατος και Παρακολούθησης, Αξιολόγησης Υπηρεσιών Ύδατος και Σύναψης, καθώς θα ορίζουν τους γενικούς κανόνες για την κοστολόγηση και τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδατος, καθώς και τη σχετική πολιτική προστίμων. Ακόμη, θα εποπτεύει τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια των παραχωρησιούχων των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης και σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, θα εξετάζει καταγγελίες, αναφορές και προσφυγές και θα εισηγείται την λήψη μέτρων.
Όπως αναφέρεται στο Βήμα με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο...
του υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση του ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις» προβλέπεται αφενός η ρύθμιση των οφειλών του Δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ, που υπολογίζονται σε περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ (περί τα 200 εκατ. ευρώ ανήκουν σε δήμους και τα υπόλοιπα 600 εκατ. ευρώ σε υπουργεία), και αφετέρου μεγάλες περικοπές στα εφάπαξ των εργαζομένων της εισηγμένης.
Την Παρασκευή 27 Ιουλίου η έκτακτη γενική συνέλευση της ΕΥΔΑΠ, όπως αναφέρ� �ται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, «τροποποίησε την παράγραφο 5 του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Β' του Κωδικοποιημένου Καταστατικού της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., ως αντίθετο προς το Νόμο». Με το εν λόγω άρθρο το Δημόσιο είχε τη δυνατότητα να διαθέτει μετοχές της ΕΥΔΑΠ σε ποσοστό έως και 49% με αποτέλεσμα να διατηρεί τον έλεγχο της εταιρείας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βήματος η άρση της συγκεκριμένης πρόνοιας, που αποτέλεσε προαπαιτούμενη ενέργεια για την εκταμίευση της δόσης από τους δανειστές, ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη της αποκρατικο ποίησης της εταιρείας, σε συνέχεια της μεταφοράς των μετοχών που διέθετε το Δημόσιο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σε ό,τι αφορά τις περικοπές στο εφάπαξ των 2.478 υπαλλήλων της ΕΥΔΑΠ προβλέπει την απαλλαγή του Δημοσίου από την υποχρέωση να καλύπτει το έλλειμμα του σχετικού λογαριασμού των εργαζομένων, ο οποίος τροφοδοτούνταν με μηνιαίες εισφορές των υπαλλήλων.
Στο δημοσίευμα του Βήματος επισημαίνεται πως με τον ισχύοντα νόμο προβλέπεται ότι εάν υπάρξει έλλειμμα του λογαριασμού εφάπαξ τ� �ν εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ, που θα αφορά το προσωπικό που υπηρετούσε έως τον Οκτώβριο του 1999, θα εξυπηρετείται από το Δημόσιο τέλος κάθε χρονιάς, απολογιστικά.
Ωστόσο, η κατάργηση της συγκεκριμένης νομικής υποχρέωσης αναπόφευκτα θα προκαλέσει το κλείσιμο του λογαριασμού και απώλειες στις εισφορές των εργαζομένων, διότι η συντήρησή του θα είναι αδύνατο να γίνει από τους εν ενεργεία υπαλλήλους της εταιρείας, καθώς την τελευταία τριετία αποχώρησαν από την ΕΥΔΑΠ περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι. Σημειωτέον ότι ήδη λόγω των προηγούμεν ων περικοπών, τα εφάπαξ έχουν μειωθεί κατά περίπου 50%.
Τέλος, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Βήματος, οι τιμές μετά τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών ύδρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναμένεται να ελέγχονται και να καθορίζονται από τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, η Ειδική Γραμματεία Υδάτων θα αναλάβει τον έλεγχο των νέων συμβάσεων παραχώρησης για το νερό και θα είναι αρμόδια για τον στρατηγικό σχεδιασμό.
Κύριο ρόλο θα έχουν τα τμήματα Κοστολόγησης και Τιμολόγησης Υπηρεσ ιών Ύδατος και Παρακολούθησης, Αξιολόγησης Υπηρεσιών Ύδατος και Σύναψης, καθώς θα ορίζουν τους γενικούς κανόνες για την κοστολόγηση και τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδατος, καθώς και τη σχετική πολιτική προστίμων. Ακόμη, θα εποπτεύει τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια των παραχωρησιούχων των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης και σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, θα εξετάζει καταγγελίες, αναφορές και προσφυγές και θα εισηγείται την λήψη μέτρων.
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment